07/06/24

САУ 2С22 "Богдана" (Украина. 2009 - 2018 год).

2С22 «Богдана» — перспективна українська колісна самохідна гаубиця, з гарматою калібру 155 мм. «Богдана» стала першою українською САУ, що розроблена під «натівський» калібр 155 мм. Гаубиця встановлена на шасі КрАЗ-63221. На початку 2009 року корпорацією «ТАСКО» була завершена розробка дослідного зразка української САУ, що базується на шасі автомобіля Краз-6322 зі встановленою 155-мм гарматою. Новина активно обговорювалась на мілітарних форумах. Калібр 155 мм є стандартом для польової артилерії дивізійної ланки у НАТО, відмінним від калібру 152 мм, прийнятим у СРСР. Ідеї щодо можливості переходу України на артилерійський калібр 155 мм, що є стандартом для країн-членів НАТО, були озвучені командувачем РВіА генерал-майором В'ячеславом Горбильовим у 2017 році ...
Вперше публічна згадка про САУ «Богдана» з'явилася 14 липня 2018 року, коли військовий експерт Сергій Згурець повідомив, що установка буде вперше показана громадськості на військовому параді на честь Дня Незалежності 24 серпня 2018 року. Він повідомив, що САУ матиме калібр 155 мм. Невдовзі після анонсу появи САУ «Богдана» з'явилося підтвердження, що в Україні на ДАХК «Артем» є можливості виготовляти снаряди калібру 155 мм. У період липня—початку серпня питанням того, чи буде нова САУ на гусеничному ходу, аналогічно польській AHS Krab, чи на колісному шасі, як словацька САУ Zuzana[en], чеська САУ Dana або радянська 2С21 «Мста-К», задавалися численні військові оглядачі. Під час відвідування Міністром оборони України Степаном Полтораком репетиції параду до 27-ї річниці Незалежності України, відповідаючи на питання журналістів про САУ «Богдана» він розказав, що 10 серпня 2018 року буде прийнято рішення про прийняття на озброєння 155-мм гармати, також Полторак додав, що вже станом на 7 серпня вона проходить випробування. 9 серпня 2018 року дослідний зразок гармати проходив випробування в Павлограді. 10 серпня 2018 року Сергій Згурець вперше розмістив фото установки — САУ мала колісне шасі. Фото зроблено на полігоні в Озерному Житомирської області, де відбувалася демонстрації гаубиці представникам військово-політичного керівництва країни. 24 серпня 2018 року установка взяла участь у параді до дня Незалежності України. Під час вогневих випробувань САУ «Богдана» будуть використані новітні активно-реактивні боєприпаси HE ER BT, виробництво яких буде налагоджене на ДАКХ «Артем». Також на випробування будуть надані як снаряди виробництва «Артем», так й іноземного, сумісного зі стандартами НАТО, в тому числі снаряди M107.
САУ «Богдана» розроблена на виконання технічного завдання, підготовленого фахівцями Центрального науково-дослідного інституту озброєння та військової техніки ЗС України. Новий проект фінансується в рамках державного оборонного замовлення. Розробник САУ — Краматорський завод важкого верстатобудування. Саме краматорськими підприємствами розроблено та виготовлено усі ключові компоненти артчастини системи «Богдани», включно зі стволом самої нової гармати. До кооперації залучено близько 10 оборонних компаній. Остаточні підтверджені характеристики самохідної «Богдани» калібру 155 мм будуть відомої лише після завершення державних випробувань цієї нової артилерійської системи. Станом на початок жовтня 2019 року був виготовлений перший зразок системи, який успішно пройшов ходові випробування та здійснив перші тестові постріли. Але через відсутність вітчизняних снарядів потрібного калібру заводські випробування не були завершенні. Очікується, що основна частина робіт буде завершена до середини 2020 року. 
 
Випробування. Наприкінці грудня 2019 року розпочалися випробування САУ, та було завершено перший етап, проведено гідропостріл. Під час гідропострілу випробувальники здійснили постріл дерев'яною “болванкою”, заливши у ствол гармати воду, щоб “снаряд” не загорівся. В ході таких випробувань перевіряється чи тримає ствол необхідний для пострілу тиск, що утворюється в результаті загоряння пороху, та роботу всіх систем артилерійської установки. Наступним етапом випробування САУ “Богдана” буде постріл інертним (не бойовим) боєприпасом, а вже після цього розпочнуться стрільби бойовими снарядами на різні відстані для підтвердження заявлених тактико-технічних характеристик. 
 
Конструкція. Самохідна артилерійська установка побудована на шасі КрАЗ-63221 зі спареною броньованою кабіною для розміщення обслуги бойової машини. Крім того вона має автоматизовану систему наведення на контролерах Siemens SIPLUS та SIMATIC HM, та систему автоматичної подачі боєприпасів на 6 снарядів. Управління заряджанням, наведенням та стрільбами може здійснюватися як із кабіни установки, так і з зовні — у задній частині САУ встановлено другий пункт управління. Також на ній помічено контейнери, що здатні вмістити від 20 снарядів.
Гармата. Стверджується, що у цій САУ використані стволи українського виробництва. За словами Юрія Бірюкова, ствол гаубиці виготовлений із того ж сплаву, що й український міномет М120-15 «Молот». За даними Defence Express, ствол виготовлено на Краматорському заводі важкого верстатобудування. 

Шасі. Автомобільне шасі КрАЗ-63221 має колісну формулу 6×6. Силова установка КрАЗ-63221 включає дизельний двигун потужністю 380—420 к.с. Контрольна витрата палива становить 37 л/100 км, запас ходу із контрольної витрати палива 1200 км. Шасі обладнано централізованою системою підкачування шин, що забезпечує високу прохідність по ґрунтах із низькою несучою здатністю, лебідкою, системою RunFlat, світломаскувальним пристроєм, фільтровентиляційною установкою тощо. 

Кабіна. На шасі встановлена спарена броньована чотиридверна кабіна з двома рядами сидінь, яка розрахована на екіпаж з 5 чоловік. Кабіна обладнана системами опалення, кондиціонування, вентиляції і обдування теплим повітрям вітрового скла, електрообігрівом вітрових і дверних скел. У ній передбачені місця для розміщення додаткового обладнання: приладів спостереження і нічного бачення, приладів радіаційної та хімічної розвідки і контролю, радіостанції, предметів індивідуального захисту, боєкомплекту, що перевозиться, (за кількістю місць в кабіні) і особистих речей екіпажу. 

Захист. Вимоги передбачають, що платформа повинна забезпечувати наявність протикульового броньового захисту обслуги (екіпажу) від куль типу Б-32 калібру 7,62 мм з відстані не більше 30 м при кутах обстрілу ±30° та осколків снарядів аналогічних за енергетикою дії. Конструкція корпусу повинна забезпечувати такі рівні протимінного захисту: колесо (не нижче вимог рівня 1 STANAG 4569) — ручна граната, нерозірваний артилерійський снаряд, дрібні підривні пристрої з тротиловим еквівалентом не менше 0,35 кг; днище (не нижче вимог рівня 2а STANAG-4569) — міна з масою вибухівки 6 кг в тротиловому еквіваленті по центру машини. 

Автоматична система заряджання. На першому зразку САУ, що брала участь у параді, автоматична система заряджання не була встановлена. За даними Defence Express, система передбачена конструкторською документацією та розроблена, державні випробування «Богдана» буде проходити у повній комплектації.

Тактико-технічні характеристики :

Згідно з даними різних джерел, самохідна артилерійська установка 2С22 «Богдана» має такі характеристики :

Шасі: КрАЗ-63221
Вага: 28 т
Двигун : 380—420 к. с.
Обслуга: 5 чоловік
Швидкість руху
по трасі: 80 км/год
по пересіченій місцевості: 30 км/год
Запас ходу
по трасі: 800 км
по пересіченій місцевості: 300 км

Характеристики бойової частини :

Гармата:
Калібр: 155 мм
Довжина: 52 калібрів
Кути підвищення: +5…+65°
Автомат заряджання на 6 снарядів
Швидкострільність: 4—6 пострілів на хвилину
Боєзапас — контейнери на 20 снарядів
Дальність вогню:
мінімальна: 780 м
максимальна
Осколково-фугасний снаряд: 40-42 км
Активно-реактивний снаряд: 50 км
 

Комментариев нет:

Отправить комментарий